Insurans Kesihatan Keluarga Carolina Utara? Apa yang Anda Perlu Tahu



Ramai orang hari ini mendapati diri mereka perlu membeli insurans kesihatan keluarga North Carolina kerana ia tidak lagi ditawarkan melalui majikan mereka atau mereka mungkin meneroka sendiri. Jika anda mendapati diri anda perlu mencari insurans kesihatan untuk keluarga anda terdapat beberapa mata yang sangat khusus yang anda perlu sedar dan memahami sebelum membeli liputan insurans terpenting yang anda miliki.

Salah satu perkara pertama yang perlu anda ketahui apabila membandingkan rancangan adalah sama ada atau tidak doktor anda dan sanatorium utama di kawasan anda berada dalam rangkaian. Gagal melakukan ini boleh menyebabkan perbelanjaan poket yang signifikan kepada anda jika anda mempunyai tuntutan untuk membuat fail. Dengan menggunakan kemudahan dan doktor yang tidak berada dalam rangkaian, had deduktibel dan had coinsurance yang paling banyak berlipat ganda dan caj biasa dan lazim yang digunakan oleh health center dalam rangkaian tidak dikenakan untuk caj rangkaian.



Jika anda melihat rancangan copay insurans kesihatan keluarga North Carolina tradisional, sangat penting untuk mengetahui apakah copay tersebut. Setiap pembawa berbeza. Sesetengah copay doktor pembawa hanya merangkumi perundingan dengan doktor, beberapa kerja makmal sampul sahaja, yang lain mungkin meliputi makmal plus sinar-x. Sesetengah pembawa membayar pertama $ 200 makmal dan x-ray manakala yang lain mungkin menghadkan bilangan kunjungan yang anda perolehi. Seperti yang anda dapat lihat terdapat banyak variasi.

Satu lagi ciri penting dan sering kali dilihat dari rancangan adalah bagaimana ubat preskripsi dilindungi dan ada had. Dadah nama jenama telah menjadi begitu mahal selama bertahun-tahun yang banyak pembawa meletakkan maksimum tahunan yang dibenarkan untuk mereka. Ini boleh membiarkan anda membuka banyak liabiliti kewangan. Terdapat beratus-ratus ubat jenama yang tidak mempunyai setara generik dan menanggung ribuan ringgit untuk bekalan satu bulan. Ini tidak akan menjadi keadaan yang baik jika rancangan yang dipilih mempunyai maksimum dua ribu dolar tahunan bagi ubat-ubatan dan kos preskripsi anda yang baru ditetapkan dua ribu ringgit PER BULAN.

Ciri terakhir yang sangat penting adalah individu dan keluarganya yang maksimum daripada pendedahan poket. Ini ditentukan oleh deductible dan insurans bersama pelan dan berapa banyak yang dikenakan. Beberapa syarikat penerbangan mempunyai dua deductibles dan dua duit syiling untuk pelan tersebut manakala pembawa lain mungkin mempunyai dua deduktor dan setiap ahli keluarga mempunyai insurans bersama. Untuk keluarga lima, jenis perbezaan ini boleh menjadi perbezaan dalam beribu-ribu ringgit dalam risiko tambahan dan yang tidak boleh diabaikan apabila menilai pilihan anda untuk insurans kesihatan keluarga North Carolina.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment