Kepentingan Insurans Hayat Hipotek



Mari kita menghadapinya ? Menyebutkan perkara insurans hayat gadai janji? Sebenarnya apa-apa kewangan peribadi berkaitan - dan kita semua tahu bahawa ia adalah seperti membosankan sebagai air makanan. Walau bagaimanapun, tanpa hal seperti perlindungan hayat gadai janji - kehidupan boleh menjadi lebih sukar dari segi kewangan.

Jadi, apakah insurans hayat gadai janji dan apa yang begitu besar mengenainya?

Secara ringkasnya, sekiranya anda atau pasangan anda mati, insurans hayat gadai janji boleh bermakna perbezaan antara menjaga bumbung di atas kepala anda atau berakhir dengan rumah anda diambil alih? Pemikiran yang menakutkan.

Dan sementara ramai di antara kita mendapati ada yang menganjurkan sesuatu seperti insurans hayat sebagai perniagaan yang sombre kerana ia membuat kita menghadapi kematian kita, adalah hal yang adil dan tepat untuk dilakukan untuk pasangan anda dan keluarga terdekat untuk memastikan bahawa kewangan anda teratur dalam peristiwa kematian anda.

Jadi mengapa anda memerlukan perlindungan insurans hayat gadai janji? Polisi insurans hayat gadai janji berjalan untuk tempoh polisi tetap? Kebanyakan orang mengambilnya untuk bersaing dengan gadai janji mereka. Sekiranya anda mati sebelum akhir tempoh jangka panjang, polisi ini dapat membantu membayar baki pinjaman gadai janji di rumah anda. Ini akan berupa wang tunai.

Ini bermakna tanggungan anda tidak akan mempunyai kebimbangan kewangan untuk mencari pembayaran balik hipotek sekiranya berlaku kematian anda. Mereka juga tidak perlu risau tentang penjualan dan mungkin pengurangan untuk mengekalkan bumbung di atas kepala mereka? Perkara-perkara terakhir yang anda ingin letakkan.

Perkara yang baik mengenai insurans hayat gadai janji ialah anda hanya membayar untuk perlindungan yang anda perlukan? Jadi jumlah yang tertunggak pada hipotek anda berkurangan, anda hanya membayar untuk tahap perlindungan yang anda perlukan.

Dasar hayat gadai janji tersedia berdasarkan kehidupan tunggal atau bersama. Jika anda mempunyai polisi hayat bersama, amaun yang dibayar hanya pada tuntutan pertama. Anda boleh menentukan berapa lama anda mahu dasar berjalan? Dan seperti yang telah disebutkan sebelumnya, kebanyakan orang memilikinya bersamaan dengan gadai janji mereka? Dan dalam kebanyakan kes, anda boleh mendapat manfaat tambahan seperti perlindungan penyakit kritikal untuk premium tambahan.

Dengan manfaat Penyakit kritikal, polisi akan membayar sama ada pada kematian atau pada analysis penyakit kritikal tertentu (seperti kanser tertentu, skip arteri triple) - yang mana lebih dahulu terjadi. Semak dengan pembekal insurans pilihan anda tentang apa penyakit yang dilindungi, kerana mereka boleh berbeza dari penanggung insurans kepada penanggung insurans.

Sekiranya polisi itu dibayar sebelum akhir tempoh polisi, ia terhenti. Dan jika dasar itu berkuat kuasa pada akhir tempoh itu, ia tidak akan mempunyai nilai tunai.

Jika anda mencari insurans hayat gadai janji, maka berbelanja di sekitar dan jangan terima sebut harga yang anda terima secara automatik. Premium dan terma polisi dan faedah lain boleh berbeza-beza dari penyedia kepada penyedia dan anda mungkin terkejut betapa insurans hayat gadai janji murah boleh, tanpa sebarang kompromi pada perlindungan.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment