Bandingkan Perlindungan Insurans Liabiliti


Perlindungan insurans liabiliti biasanya bertumpu kepada majikan dan organisasi di banyak negara yang menjadi syarat undang-undang wajib yang perniagaan dilindungi oleh polisi insurans liabiliti. Perlindungan ini adalah perlindungan terhadap kos dan tuntutan yang ditanggung oleh majikan kerana kecederaan dan kerosakan kepada pekerja semasa waktu kerja dan atau perhimpunan sosial.
Syarikat-syarikat yang beroperasi di kebanyakan negara adalah wajib untuk mengambil perlindungan liabiliti sebagai bentuk insurans wajib. Bentuk perlindungan yang lebih biasa berlaku kepada pemandu kenderaan dan digunakan oleh syarikat. Premis di belakang insurans liabiliti awam adalah untuk majikan yang akan diinsuranskan terhadap risiko pekerja yang cedera manakala di tempat kerja sama berlaku kepada pekerja menggunakan kenderaan milik syarikat. Banyak dasar yang sekarang dilindungi terhadap litigasi yuran kontingensi. Dasar jatuh ke dalam tiga kategori utama:

1. Insurans Liabiliti Awam
Insurans terhadap kos yang ditanggung oleh syarikat sekiranya seseorang atau orang mengekalkan kecederaan atau kemudaratan sementara di premis syarikat contoh umum bentuk sampul ini adalah pusat membeli-belah yang besar dan teater, pawagam ext.

2. Insurans Liabiliti Produk
Insurans terhadap kos yang mungkin ditanggung oleh pengeluar sekiranya produk mereka menyebabkan kecederaan dan dalam penyelidikan berikutnya didapati tidak selamat
Seperti yang anda boleh bayangkan tuntutan boleh menjadi besar.

3. Insurans Liabiliti Majikan
Meliputi risiko dan kos sekiranya pekerja syarikat cedera semasa bekerja untuk atau di premis syarikat. Sekali lagi, tuntutan-tuntutan ini boleh menjadi besar. Dan penutup biasanya dinasihatkan di mana ia tidak wajib.

Sekiranya anda kini proses mencari perlindungan Liabiliti yang sesuai untuk syarikat anda. Perlu diingat bahawa penjimatan besar boleh dibuat melalui tawaran dalam talian yang kini telah dibantu oleh pertumbuhan bilangan laman perbandingan insurans dalam talian di mana maklumat pakar dan perbandingan harga dapat dijumpai dalam satu rekursa. Ia juga perlu diperhatikan bahawa penanggung insurans sering menawarkan insentif tambahan diskaun ke atas dasar yang dibeli dalam talian. Jika anda memerlukan perlindungan baru untuk syarikat anda, mengapa tidak melawat sekarang.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment