Berhati-hati Siapa Anda Dengar Tentang Berapa Banyak Insurans Hayat Yang Harus Anda Beli



Saya telah melihat beberapa perkara baru-baru ini yang membimbangkan saya dan saya fikir penting untuk saya menyatakan kebimbangan saya kepada anda sebelum seseorang membuat kesilapan kewangan yang besar yang berpotensi menyakiti mereka dan keluarga mereka di jalan.

Baru-baru ini saya membaca halaman dalam talian yang, sayangnya, saya tidak boleh berkongsi kerana liabiliti yang membaca bahawa anda hanya perlu mempunyai insurans hayat sebanyak tiga kali gaji tahunan anda. Ini mengganggu saya dan tidak, bukan kerana saya fikir semua orang harus mempunyai lebih daripada itu sebagai peraturan am, tetapi kerana setiap keluarga dan individu adalah unik dan mempunyai keperluan dan tanggungjawab peribadi dan keluarga yang unik. Tidak semestinya ejen insurans hayat yang berkelayakan akan memberitahu anda ini. Mengapa? Baca lebih lanjut.



Berikut adalah contoh ringkas mengapa ini tidak akan berfungsi untuk kebanyakan orang. Katakan kita mempunyai keluarga ibu, ayah dan dua anak di mana anak-anak masih muda, berumur lima dan tujuh, dengan hormat. Isteri adalah suri rumah dan tidak mempunyai pengalaman kerja selain bekerja di McDonald's sebagai seorang remaja, yang beberapa tahun lalu. Suami memperoleh majoriti wang dan membuat pendapatan yang layak kira-kira enam puluh ribu setahun dan, seperti kebanyakan kita mempunyai bil yang sesuai dengan pendapatan tahunan itu.

Mereka tinggal di rumah yang baik yang mereka beli, mempunyai dua bayaran kenderaan, Insurans Kesihatan yang, walaupun dia mendapatnya sebagai manfaat pekerja untuk dirinya sendiri (selepas dipotong), dia masih perlu untuk membayar untuk memiliki keluarga yang dilindungi . Mereka juga perlu membayar insurans kereta untuk dua kereta, insurans hayat bagi empat individu dalam jumlah yang berbeza, insurans pemilik rumah, liputan pergigian dan jangan lupa semua perbelanjaan kerap yang lain seperti makanan, pakaian, utiliti, ect. Juga, mereka perlu menghantar wang setiap bulan untuk membayar ibunya yang berada di rumah orang tua.

Terdapat banyak pembolehubah lain yang boleh dibuang ke dalam ini dan saya dengan mudah boleh menambah kewajiban bulanan yang lebih banyak, tetapi adakah anda melihat bagaimana bil-bil ini ditambah untuk keluarga ini?

Ini mungkin sama dengan keadaan anda sendiri, memberi atau mengambil. Dalam hal lulus lelaki yang tidak dijangka itu, anda benar-benar percaya bahawa pendapatan tahunannya tiga tahun akan menjadi jumlah insurans hayat yang cukup untuk keluarga ini? Mari kita buat beberapa matematik.

Dengan lelaki yang memperolehi pendapatan tahunan sebanyak enam puluh ribu ringgit yang dibuang tiga tahun akan memberikan keluarga ini $ one hundred eighty.000,00 insurans nyawa. Ini boleh dibahagikan kepada empat tahun wang kehidupan yang mengingati bahawa pencari nafkah kini telah hilang, tetapi hanya membawa anak-anak ke usia 9 & 11, apa yang kemudiannya?

Kemungkinan lelaki itu boleh dibenarkan untuk acara ini, bahkan di luar polisi insurans hayat biasa, dengan juga membeli polisi "Hayat Mortgage" yang akan membayar rumah jika kematiannya. Beliau juga mungkin membuat elaun dalam kontrak kenderaan. Tapi bagaimana jika dia tidak? Walaupun dia telah melakukannya, ia masih boleh membiayai perbelanjaan hidup mereka selama 3 atau 4 tahun, bergantung kepada berapa banyak yang mereka lakukan tanpa perkara-perkara yang tidak perlu. Itu akan membawa anak-anak ke usia tiga belas dan lima belas tahun sekarang. Bagaimana dengan lima tahun akan datang sehingga anak termuda bertukar menjadi 18? Bagaimana dengan kolej untuk masing-masing? Adakah ibu bapa pasangan mempunyai sebarang liputan? Mereka mungkin tidak jika pasangan ini sudah menghantar wang setiap bulan untuk keperluan kesihatan ibu.

Ini hanyalah satu contoh keadaan keluarga yang biasa tetapi saya mahu anda mengambil sedikit masa dan benar-benar berfikir tentang perkara-perkara ini. Satu-satunya cara untuk anda menentukan berapa banyak insurans hayat yang anda perlukan untuk anda dan keluarga anda sebenarnya adalah duduk dan melihat setiap rang undang-undang yang anda ada pada masa ini, bil-bil yang anda tahu akan berada di sana pada masa akan datang, semua pemboleh ubah yang boleh berlaku (jika ini tidak berlaku tidak mungkin ada keperluan untuk insurans) dan kemudian apabila anda berfikir anda mendapat mendapat tahu menambah 20% tambahan sekiranya berlaku. Ia sentiasa lebih baik untuk mempunyai lebih daripada yang anda perlukan daripada tidak mencukupi.

Sekiranya anda penyedia utama keluarga anda tidak pasti anda tahu tanpa keraguan bahawa keluarga anda akan dijaga jika ada sesuatu yang berlaku kepada anda, tidak kira apa keadaannya? Saya juga. Satu-satunya perkara yang saya cuba sampaikan adalah untuk tidak membiarkan orang lain mengarahkan kepada anda berapa banyak insurans hayat yang anda perlukan. Duduk dengan pasangan anda dan kemudian dapatkan agen yang berkelayakan. Lakukan dengan tepat buat kali pertama kerana, malangnya, tidak ada peluang kedua dalam kehidupan dan keadaan kematian ini.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment