Kad Kredit Prabayar


Kenapa Banyak Orang Akan Memerlukan Kad Kredit Prabayar Semasa Kemelesetan Ini
Kad kredit adalah sebahagian daripada kehidupan seharian hari ini. Bagi setiap daripada kita untuk menubuhkan penarafan kredit yang baik adalah sangat penting untuk banyak sebab mendapatkan kewangan untuk mendapatkan pekerjaan.

Kad kredit prabayar adalah cara untuk seseorang yang tidak dapat mendapatkan kad kredit tradisional untuk membina kredit. Kes klasik di sini adalah orang yang telah mengisytiharkan diri mereka bankrap. Sebaik sahaja sesiapa pun melakukan penarafan kredit mereka dikurangkan kepada sifar dan orang menggambarkan bahawa sebagai mempunyai penarafan kredit yang buruk, atau hanya kredit buruk.



Di sinilah kad kredit prabayar boleh menjadi penjimat kehidupan.

Terdapat beberapa kebaikan dan keburukan kepada kad kredit prabayar, jadi membeli-belah dan dimaklumkan adalah penting apabila mendapat satu. Kad kredit prabayar akan membantu membina kredit tanpa risiko jatuh ke hutang dan mencederakan penarafan kredit anda lebih jauh.

Kad kredit prabayar pada asasnya seperti kad kredit lain. Ia disokong oleh salah satu syarikat kad kredit utama. Kad kredit prabayar, bagaimanapun, sepenuhnya dikawal oleh pengguna. Akaun untuk kad dibuka dengan deposit yang kemudiannya had kredit. Apabila pengguna ingin lebih banyak wang boleh ditambah. Hanya jumlah wang yang ada dalam akaun itu boleh dibelanjakan. Jika pengguna cuba membelanjakan lebih daripada had mereka, kad akan ditolak.

Walmart dan Walgreens menyediakan kad kredit prabayar tetapi terdapat banyak yang lain. Anda memuatkan kad dengan jumlah wang. Kemudian anda memuat semula setiap kali anda perlu menggunakannya.

Kad kredit prabayar benar-benar menjadi famous kerana mereka mudah dan membolehkan anda untuk lebih baik anggaran wang anda daripada kad kredit biasa.

Caj berbeza dari kad ke kad, tetapi ia sentiasa terbaik untuk membandingkan yuran sebelum menentukan kad prabayar yang terbaik untuk anda. Anda juga boleh mencari pautan di tapak di atas untuk membeli kad prabayar.

Kad kredit pra-bayar adalah kad kredit di mana pemilik deposit kad dana dengan pengeluar kad kredit untuk diakses menerusi kad. Ini adalah berbeza dengan kad kredit tradisional di mana pengeluar kad kredit memberikan pengguna kad tanpa menerima apa-apa wang terlebih dahulu.

Pedagang menggunakan prosedur piawai mereka untuk menerima kad kredit apa-apa jenis. Ini sering melibatkan swiping kad melalui terminal. Dalam kes ini, terminal disambungkan ke rangkaian yang membolehkan kad diluluskan atau ditolak. Dalam kes kad pra-bayar, jumlah pembelian itu dibandingkan dengan jumlah dana yang tinggal dari deposit asal. Sekiranya terdapat dana yang mencukupi, maka transaksi tersebut diluluskan. Jumlah pembelian ditolak dari dana yang pada asalnya didepositkan dengan pengeluar kad kredit dan baki dana menjadi baki baru kad.

Mana-mana agensi kerajaan boleh mendepositkan manfaat pengangguran, pembayaran sokongan kanak-kanak, dll terus ke kad prabayar, seperti majikan anda boleh lakukan. Anda mungkin dapat meletakkan wang di dalamnya sendiri. Wang tersebut boleh digunakan dengan segera dan amaun yang anda belanjakan atau menarik balik akan ditolak dari segera. Sama seperti kad debit, kad prabayar mempunyai nombor pengenalan peribadi.

Tidak ada yang lebih mudah. Anda membayar di hadapan. Apabila kad habis, anda mengisi semula. Gunakannya seperti kad kredit, tetapi tidak ada bil pada akhir bulan, hanya satu pernyataan yang menunjukkan apa yang telah dibelanjakan. Itulah sebabnya ia prabayar.

Apa yang anda lakukan ialah menentukan berapa banyak yang perlu dimasukkan ke dalam kad kredit prabayar anda - dan deposit jumlah itu pada kad, seperti yang anda lakukan dalam akaun financial institution.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment