Tips Untuk Gunakan Untuk Dapatkan Sebut Harga Insurans Pemilik Rumah yang Terjangkau


Apabila anda memulakan membeli-belah dalam talian untuk insurans pemilik rumah, terdapat cara-cara untuk mendapatkan kutipan insurans pemilik rumah yang paling berpatutan. Anda akan mendapati bahawa kemungkinan hampir tidak terbatas dengan banyak pembekal insurans yang mempunyai kehadiran dalam talian dan menawarkan sebut harga percuma kepada pengguna. Anda boleh merasa aman berbelanja dengan cara ini kerana anda tidak mempunyai kewajipan untuk membeli apa-apa kutipan yang anda terima dan tiada siapa yang akan menghubungi anda untuk cuba memujuk anda untuk membeli polisi insurans rumah tertentu.

Sebut harga insurans rumah yang anda terima bergantung kepada beberapa faktor insurans pemilik rumah. Terdapat kadar yang berbeza yang dikenakan ke negeri-negeri yang berbeza dan anda akan mendapat kadar yang lebih murah jika anda tinggal di sebuah bandar daripada jika anda tinggal di kawasan luar bandar di mana anda tinggal jauh dari jabatan bomba pili bomba. Saiz rumah dan umur dan keadaannya juga akan memainkan peranan dalam menentukan kos sebut harga. Ini akan menyebabkan jumlah liputan yang anda perlukan di rumah dan barangan peribadi anda.



Meminta sebut harga dari syarikat insurans berganda akan membantu anda mencari petikan insurans pemilik rumah yang berpatutan. Anda akan menerima petikan melalui e-mel dan kemudian anda boleh mengambil masa anda dan bandingkan apa yang ditawarkan oleh setiap polisi. Kunci untuk ini adalah untuk meminta sebut harga jauh sebelum tarikh dasar semasa anda ditetapkan untuk tamat sehingga anda dapat melakukan perbandingan harga dan liputan.

Anda harus memastikan bahawa anda memberikan maklumat yang sama kepada setiap pembekal insurans rumah dari mana anda meminta sebut harga insurans rumah percuma. Proses meminta kutipan insurans rumah agak mudah. Anda perlu memberi jawapan kepada soalan dalam talian mengenai pengukuran rumah anda, jenis pemanasan penggunaan anda, jenis peralatan terbina dalam yang anda miliki dan jenis ciri keselamatan yang ada di rumah anda. Dengan memasang ciri keselamatan, seperti pengesan asap, deadbolts di pintu dan kunci pada tingkap, anda akan menerima diskaun pada top class.

Jangan lupa meminta pemohon insurans pemilik rumah dari syarikat insurans yang sama dengan siapa anda mempunyai insurans kereta anda. Dengan mempunyai dua atau lebih dasar dengan syarikat yang sama, anda akan mendapat diskaun. Apabila anda menerima sebutan yang kelihatannya sesuai untuk anda, anda mesti memastikan bahawa ia termasuk semua yang anda perlukan untuk liputan menyeluruh.

Ada bernama perisai insurans rumah yang termasuk dalam semua polisi insurans pemilik rumah murah yang fashionable, tetapi anda perlu membaca cetakan halus polis untuk memastikan ia dimasukkan dalam petikan yang anda pilih. Jika anda memerlukan insurans terhadap banjir dari sumber di luar rumah anda, anda perlu meminta supaya ini dimasukkan dan ia akan dikenakan bayaran tambahan.

Adalah penting untuk mempunyai kos gantian dalam petikan insurans pemilik rumah supaya anda akan mempunyai wang yang cukup untuk membina semula rumah sepenuhnya jika anda menanggung kerugian lengkap. Harga yang anda bayar walaupun lima tahun yang lalu adalah kurang daripada apa yang membina rumah yang sama akan dikenakan hari ini. Anda harus ingat ini apabila anda menentukan berapa banyak liputan yang anda perlukan.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment