Senarai Semak Kereta Tune Up Winter



Musim sejuk adalah pemandangan yang indah untuk mata. Ia boleh memudaratkan kereta, terutamanya jika kereta itu tidak diperiksa dan disediakan untuk musim memandu musim sejuk. Sediakan kereta dengan senarai semak sebelum hits salji dan kereta akan memandu dengan ketenangan fikiran.

Brek adalah penting untuk berhenti di jalan yang berais untuk mengelakkan pejalan kaki dan juga kemalangan dengan kereta lain. Jika brek tidak sama, mereka boleh menyebabkan kereta itu bersandar ke satu sisi dan meluncur di jalan raya.



Sistem penyejukan di dalam kereta juga mesti diperiksa. Ini termasuk tali pinggang, bekas, topi tekanan, hos dan termostat supaya segala-galanya berada dalam urutan kerja. Siram sistem dengan pembersih kimia dan tambah anti pembekuan sebelum salji menyentuh tanah.

Enjin adalah jantung mana-mana kereta dan mesti berjalan lancar dalam semua keadaan cuaca. Ujian diagnostik boleh memastikan pemacu apa-apa keabnormalan sebelum memukul jalan. Memulakan kereta menjadi penting apabila cuaca sejuk turun sehingga mempunyai palam pencucuh diganti jika diperlukan dan periksa peranti kawalan pelepasan untuk memastikan bahawa kereta akan bangkit dan pergi apabila perlu.

Satu lagi bahagian penting untuk pemeriksaan ialah sistem ekzos. Tingkap ditutup pada bulan-bulan musim salji yang salju supaya tudung dan tailpipe diperiksa. Kebocoran karbon monoksida boleh membawa maut.

Semasa memandu, adalah penting untuk mempunyai peniaga-peniaga, pemanas, dan pengelap cermin depan. Dapat melihat dan tetap hangat sangat penting semasa musim sejuk. Bilah pengelap musim sejuk boleh ditambah kepada kereta serta cecair mesin cuci yang dibuat untuk digunakan dalam cuaca sejuk.

Penapis bahan api, udara, dan transmisi mesti ditukar untuk memastikan kereta berfungsi dengan betul. Di samping itu, minyak boleh menjadi sangat merisaukan semasa musim sejuk. Minyak kotor boleh menjadi masalah besar jadi mengubahnya dan penapis sebelum suhu jatuh dan salji salji mula jatuh.

Akhir sekali, tetapi tidak kurang adalah tayar kereta. Jika enjin adalah jantung kereta, maka tayar adalah garis keturunan. Kereta boleh berjalan di atas tayar yang rosak, tetapi mereka mungkin tidak membawa anda jauh. Tayar salji adalah penting semasa musim sejuk dan semua roda empat perlu dilengkapi sepenuhnya serta pemeriksaan biasa terhadap tekanan tayar. Tayar salji memberikan kawalan mutlak ketika menaiki seting musim salji jenis salji. Penduduk di Quebec mesti mempunyai empat tayar salji, kerana ia diperlukan di sana.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment