Insurans Jangka Hayat




Insurans hayat adalah subjek yang membawa banyak pendapat yang berbeza. Walaupun sesetengah percaya ia membazirkan wang atau dianggap sebagai perjudian, kebanyakan orang memahami bahawa insurans hayat digunakan terutamanya untuk memastikan keluarga atau benefisiari anda dijaga dengan baik apabila kematian anda. Insurans hayat juga memastikan keluarga anda dapat menjaga perbelanjaan pengebumian dan pengebumian anda.

Walaupun terdapat pelbagai jenis dasar sejauh insurans hayat, Insurans hayat jangka dianggap sebagai? Insurans tulen? Kerana ia tidak membina nilai tunai seperti dasar lain. Walaupun beberapa polisi insurans hayat digunakan sebagai jenis akaun simpanan atau persaraan, polisi jangka panjang disediakan untuk masa tertentu dan hanya dibayar sekiranya berlaku kematian. Kehidupan jangka panjang adalah cara yang paling praktikal dan tidak mementingkan diri sendiri untuk memastikan tiada siapa yang perlu bimbang tentang bagaimana untuk menjaga anda dalam hal kematian anda.

Sejarah Insurans Hayat

Seperti kebanyakan perkara kuno, Rom mencatatkan salah satu dasar insurans hayat yang pertama. Kumpulan-kumpulan Rom yang dipanggil Fratres (atau kelab pengebumian) berkumpul untuk membentuk bentuk keselamatan pekerja-pekerja mereka. Dasar-dasar ini dibentuk oleh golongan miskin untuk membayar pengebumian anggota kelab dan membantu keluarga yang masih hidup.

Syarikat insurans pertama di Amerika Syarikat dimulakan pada tahun 1735. Syarikat berpusat di Carolina Selatan ini, yang dikenali sebagai Persatuan Mesra, bertahan hingga 1740. Pada tahun 1759, syarikat insurans hayat pertama ditubuhkan di Philadelphia oleh Synod of the Presbyterian Church. Ia dimulakan untuk kepentingan keluarga menteri Presbyterian. Seperti kepada orang Rom, keperluan kewangan asas ahli keluarga yang masih hidup akan dijaga.

Sejauh masa kuno, masyarakat telah mengetahui bahawa mereka yang ketinggalan memerlukan sedikit jaminan keselamatan kewangan atas kematian seseorang yang disayangi. Tidak dinafikan, seolah-olah pada zaman purba, perbelanjaan pengebumian dan pengebumian sahaja cukup untuk menghapuskan simpanan keluarga. Dalam kes keluarga yang miskin, perkuburan yang sepatutnya mungkin keluar dari persoalan.

Walaupun tiada siapa yang suka memikirkan kematian dan mati, insurans nyawa adalah sesuatu yang sangat diperlukan. Trauma kehilangan orang yang dikasihinya adalah secara jelas secara emosi dan mental menguras dan sekurang-kurangnya satu polisi insurans hayat membolehkan beban kewangan tambahan dihapuskan. Memilih dasar yang tepat untuk menampung keperluan anda adalah kunci untuk merancang masa depan yang selamat untuk keluarga anda.

Pilihan Kebanyakan Praktikal

Jika anda mencari cara yang mudah untuk menjaga keluarga anda selepas insurans jangka hayat yang berlalu anda seolah-olah menjadi cara yang paling praktikal untuk pergi. Dengan dasar yang minimum, anda dapat memastikan keluarga anda dapat membayar perbelanjaan pengebumian dan pengebumian. Jika anda mempunyai anak, semoga polisi anda akan membolehkan mereka menghadiri kuliah atau mungkin rumah keluarga anda boleh dibayar.

Dengan adanya Internet, mudah untuk mempelajari pelbagai jenis insurans hayat jangka panjang yang terdapat di dalam talian serta keperluan yang mungkin diperoleh oleh setiap pembawa. Anda boleh mendapatkan petikan cepat dalam talian juga. Sesetengah syarikat insurans hayat juga menawarkan? Tiada peperiksaan perubatan? Dasar atau murah? Dasar yang berpatutan. Terma biasanya dijalankan dalam tempoh 10 tahun? 10, 20 atau 30 tahun adalah norma.

Apa yang akan datang?

EQUOTE boleh membantu anda dengan semua keperluan insurans hayat anda dengan melawat mereka dalam talian atau memanggil secara langsung.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment