Tips Insurans Motosikal



Motosikal sangat popular di kalangan belia kerana mereka menawarkan cara yang menyeronokkan untuk bersiar-siar, bersikap menjimatkan, dan memberi peluang untuk mengalami kebebasan semasa memandu. Pada masa yang sama, mereka lebih terdedah kepada kemalangan daripada kereta. Oleh itu, menjadi penting untuk membeli insurans motosikal. Sebelum melakukan perjalanan di jalan raya, penting untuk membawa perlindungan minimum, mengikut peraturan kerajaan. Dengan begitu banyak insurer yang menawarkan polisi insurans motosikal yang berlainan, anda perlu membeli-belah untuk mencari polisi dengan top rate yang paling rendah. Jika anda sedang dalam proses membeli insurans motosikal di sini adalah beberapa garis panduan yang berguna untuk membeli polisi yang betul.

Apakah top rate insurans motosikal bergantung kepada?



Premium Insurans Motosikal diputuskan berdasarkan faktor berikut: pengalaman menunggang kuda, umur, nilai pasaran basikal, jenis basikal contohnya. Cruiser, tur, sukan, sukan atau tur, tempat kediaman anda, mis. Kawasan yang dilancarkan jenayah akan menarik premium yang lebih tinggi, saiz enjin seperti di bawah 500cc, 500-750cc, 750-1000cc dan 1000 atau lebih, jarak tempuh, apa-apa latihan memandu motor dan berapa tahun anda telah diinsuranskan.

Bagaimana saya boleh membeli insurans motosikal termurah?

Memandangkan banyak syarikat menganggap motosikal menjadi mod pengangkutan yang berisiko tinggi, mereka cenderung menagih top rate yang lebih tinggi. Tetapi masih anda boleh menyimpan wang dengan membeli-belah di sekitar. Dapatkan kutipan insurans daripada beberapa syarikat dan bandingkan harga. Tetapi ia tidak bermakna bahawa kutipan paling murah juga adalah yang terbaik. Ambil kursus menunggang motosikal untuk mengurangkan caj top rate. Premium yang tertarik oleh kenderaan yang lebih tua dan lebih perlahan jauh lebih rendah daripada yang dikenakan pada version baru.

Apakah jenis Perlindungan Insurans Motosikal?

? Liabiliti dalam kemalangan untuk menginsuranskan orang lain terhadap ganti rugi;
? Liabiliti penumpang untuk melindungi kecederaan dan kecederaan fizikal kepada orang di dalam kereta;
? Motoris yang tidak diinsuranskan, yang melindungi anda daripada pemandu tanpa insurans;
? Perbelanjaan perubatan menyebabkan kemalangan;
? Perlanggaran dan Komprehensif, meliputi kos yang dikenakan untuk membaiki atau mengganti motosikal anda dan juga terhadap kebakaran, kecurian dan vandalisme adalah jenis liputan biasa.

Selain itu, anda juga boleh memastikan perlindungan terhadap apa-apa perubahan yang dilakukan terhadap basikal dan peralatannya. Sekiranya anda seorang pemula, mulakan dengan polisi insurans motor yang baik dan mudah. Ini akan meningkatkan peluang anda untuk mendapatkan dasar lanjut kemudian, selain menyimpan wang anda.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment