Insurans Sepanjang Hayat - Premium Untuk Kehidupan



Ramai orang masih bimbang tentang pasangan dan keluarga mereka? Keadaan selepas mereka hilang. Simpanan di financial institution atau dana persaraan mereka kadang-kadang tidak mencukupi untuk menampung pendapatan penggantian atau perbelanjaan keluarga mereka selepas berlalu.

Untuk masalah ini, ada penyelesaian yang berpotensi - insurans tetap. Insurans tetap, juga dikenali sebagai insurans nilai tunai, adalah satu bentuk insurans yang berlanjutan sehingga polisi matang. Keseluruhan insurans hayat adalah version yang jelas kerana insurans ini menawarkan bentuk perlindungan tetap untuk premium peringkat dengan jadual nilai tunai, yang bermaksud bahawa insurans ini memerlukan top class tahap untuk kehidupan, dan menjamin pertumbuhan nilai tunai minimal termasuk dalam polisi ini.



Bagaimanakah ia berfungsi?

Pada asasnya di bawah polisi insurans ini, pihak yang diinsuranskan akan membayar top class tetap kepada syarikat insurans, sebagai pertukaran untuk jaminan hasil tertentu yang perlu dibayar kepada pasangannya atau saudara terdekat jika dia mati.

Terdapat dua jenis insurans seumur hidup yang besar dan besar; insurans yang mengambil bahagian dan tidak menyertai. Dalam polisi insurans yang menyertai, penanggung insurans akan membahayakan keuntungan lebihan, yang dikenali sebagai dividen dengan pemegang polisi. Dan jumlah keuntungan ini bergantung kepada kejayaan prestasi syarikat setiap tahun.

Sebaliknya, polisi insurans tidak menyertai merujuk kepada dasar di mana semua nilai yang berkaitan dengan polisi seperti faedah kematian dan top rate ditentukan pada masa terbitan polisi, untuk hayat keseluruhan kontrak insurans, dan tidak boleh diubah suai selepas mengeluarkannya.

Kebolehcapaian

Insurans hayat ini kini merupakan fashion yang sangat popular, kerana terdapat begitu banyak syarikat yang menawarkan polisi insurans tetap jenis ini di Internet. Seperti dasar insurans hayat biasa, dasar dalam talian juga akan melindungi pihak yang diinsuranskan pada kadar tetap dan premium tetap.

Secara semulajadi ia kelihatan lebih mahal daripada polisi insurans jangka panjang, tetapi tidak seperti polisi terma, yang tidak mempunyai wang tunai, akaun nilai, insurans hayat ini mempunyai akaun simpanan untuk pihak yang diinsuranskan, yang boleh diakses pada bila-bila masa yang diperlukan jika dipanggil.

Ringkasnya, insurans hayat ini mempunyai manfaat yang besar dan sangat berharga pada masa kini, terutamanya dengan kos hidup yang tinggi. Insurans ini pada asasnya membolehkan manfaat kematian terjamin dan nilai tunai yang terjamin. Ia penting untuk sesiapa sahaja yang mempunyai keluarga bergantung kepada mereka, dan sekurang-kurangnya meliputi kos pemakaman, hutang, dan menggantikan pendapatan yang hilang.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment