Insurans Hayat - Menjimatkan Wang Dengan Premium Tahap Atau Tahap



Di New Zealand, apabila anda memulakan pelan insurans hayat anda biasanya boleh memilih dari dua jenis premium:? Melangkah? Top class atau? Degree? Top class. Perbezaannya adalah mudah. Premium insurans hayat yang dipertingkat direka untuk meningkat dengan usia? Jadi apabila anda semakin tua, kos insurans anda akan meningkat setiap tahun. Sebaliknya, top class peringkat tidak meningkat dengan usia? Jadi anda semakin tua tidak membezakan dengan kos insurans hayat.

Yang lebih baik? Jawapannya bergantung pada berapa lama anda mungkin memerlukan insurans hayat anda. Pada pandangan pertama top class peringkat kelihatan lebih mahal? Dan pada tahun-tahun pertama selepas menubuhkan polisi anda, ia akan menjadi lebih tinggi (sekitar dua kali hingga tiga kali ganda kos top rate insurans hayat berturut-turut adalah peraturan yang baik). Walau bagaimanapun, kerana top class peringkat tidak meningkat dengan usia, ia boleh menjadi lebih murah dalam jangka panjang (katakan lebih dari 10 tahun).



Oleh itu, walaupun top class berperingkat lebih murah dalam jangka pendek, dalam jangka panjang ia boleh menelan belanja lebih banyak. Dan dalam jangka masa yang panjang (katakan ketika anda berusia 60-an atau 70-an), top class insurans hayat yang dipangku mungkin tidak boleh dibeli.

Di New Zealand, orang mempunyai anak-anak dan hutang yang bergantung kepada kewangan lebih lama dari masa lalu. Atas sebab ini, tahap premium kadang-kadang boleh menjadi pilihan insurans hayat jangka panjang yang berpatutan.

Oleh itu, jika anda memutuskan antara top rate dan tahap tahap, perkara utama untuk dipertimbangkan ialah berapa lama anda mungkin ingin menjaga insurans hayat anda. Sekiranya anda memerlukannya hanya untuk jangka pendek (katakan kurang daripada five tahun), tidak mungkin top class peringkat akan menjadi kos efektif. Dalam kes ini, premium insurans hayat yang dipangkin mungkin akan menjadi pilihan terbaik.

Tetapi jika anda mungkin mempunyai keperluan jangka panjang untuk insurans anda? Contohnya anda mempunyai anak-anak kecil atau jangka panjang gadai janji, maka lihatlah ke penutupan tahap. Anda boleh meminta dealer insurans hayat anda untuk membandingkan kos kedua-dua pilihan untuk anda? Dan anda akan mudah melihat yang lebih masuk akal untuk anda. ?
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment