Bagaimana Untuk Pilih Dasar Yang Benar?



Terdapat banyak pilihan insurans hayat di luar sana yang dapat menghabiskan banyak masa untuk memilih jenis insurans hayat yang mereka perlukan. Tetapi sebelum anda mula memikirkan pilihan anda, tentukan sama ada anda memerlukan insurans hayat sama sekali. Ini adalah keputusan yang paling penting mengenai jenis insurans ini, kerana jika anda tidak benar-benar memerlukannya maka lebih baik untuk pergi tanpa semuanya. Tetapi jika anda merasakan keperluan untuk menjaga beberapa aspek kehidupan anda dilindungi maka bersiap sedia untuk penyiasatan mendalam mengenai pasaran insurans hayat.

Bagaimana seseorang boleh menentukan sama ada mereka memerlukan insurans hayat? Ia tidak begitu sukar seperti yang anda bayangkan. Keputusan ini bergantung kepada tanggungjawab semasa yang anda tanggung. Jika anda mempunyai tanggungan, pasangan, pinjaman gadai janji atau apa-apa aspek lain yang harus dijamin tidak kira apa, anda pasti akan mendapati ia berguna untuk membeli liputan insurans hayat.



Sebaik sahaja anda telah memutuskan untuk membeli insurans hayat, sudah tiba masanya untuk menentukan berapa banyak liputan yang anda perlukan. Penting, kerana jumlah liputan yang dibawakan oleh polisi Anda sangat mempengaruhi biaya kebijakan Anda. Tidak ada peraturan yang ketat dan kaedah menentukan jumlah liputan kerana terdapat banyak faktor yang terlibat (bilangan tanggungan, pendapatan anda, pinjaman anda), tetapi anda boleh mula dengan mengalikan gaji tahunan anda dengan five-10 untuk mendapatkan nombor perkiraan.

Memutuskan jenis insurans yang anda ingin beli juga merupakan persoalan kompleks yang memerlukan analisis terperinci. Kebanyakan pakar insurans bersetuju bahawa golongan muda yang tidak mempunyai kewajiban serius dan risiko kesihatan yang serius harus mempertimbangkan insurans nyawa. Polisi terma adalah pilihan insurans hayat yang murah, namun mereka tidak membawa sebarang nilai tunai tambahan selain memberikan manfaat kematian. Polisi insurans hayat keseluruhan menawarkan nilai tunai dan pilihan pelaburan tambahan, tetapi lebih mahal, terutama dalam beberapa tahun pertama selepas menandatangani mereka. Jadi tentukan keperluan insurans sebenar anda dan pilih jenis insurans yang paling menarik kepada anda.

Apabila anda telah menentukan dengan jelas apa dasar yang anda ingin dapatkan, jangan tergesa-gesa mendapatkannya dari syarikat insurans pertama yang anda dapati. Membeli-belah di sekitar dan pastikan untuk mendapatkan banyak sebut harga insurans dari syarikat yang bereputasi berlesen di negeri anda. Anda akan terkejut apabila mengetahui bahawa polisi insurans yang sama dengan jumlah liputan yang sama boleh dijual dengan harga yang sangat berbeza antara syarikat, dan cara yang sangat baik untuk mendapatkan insurans hayat murah. Sesetengah syarikat insurans akan menawarkan diskaun kepada pelanggan yang sudah mempunyai polisi insurans jenis lain dengan mereka. Jadi jika anda mempunyai pemilik rumah atau insurans car dengan syarikat yang juga menyediakan liputan hidup, ini mungkin pilihan yang baik untuk insurans hayat murah dalam kes anda.

Ingat bahawa lebih banyak masa yang anda belanjakan mempertimbangkan dan membandingkan pilihan anda, semakin mudah bagi anda untuk mencari dasar yang anda akan sangat gembira. Jangan tergesa-gesa dengan keputusan anda dan dapatkan tawaran yang anda fikir akan sepadan dengan keperluan anda tanpa sebarang kompromi.
Kirim masukan
Histori
Disimpan
Komunitas

Click to comment